Alan Adı Otorite puanı, SEO dünyasında yeni bir terim değil ancak birçok blog yazarı hala bunun ne olduğunu ve önemini anlayabilmiş değil. Bu detaylı rehber sayesinde Domain Authority (Alan Adı Otoritesi) kavramının ne olduğunu, bunu nasıl kontrol edeceğinizi ve bununla ilgili bilmeniz gereken birkaç terimi daha öğreneceksiniz.
Alan Adı Otoritesi Nasıl Kontrol Edilir? Sitenin alan adı otoritesini kontrol etmek için birçok farklı araçtan faydalanabilirsiniz. Bunlardan ilki Moz tarafından sunulan Open Site Explorer aracıdır. Basit bir şekilde alan adı adresinizi veya alt alan adı adresinizi girersiniz ve o size sitenin en son alan adı otorite puanını gösterir. Eğer tarayıcı olarak Chrome veya Firefox kullanıyorsanız MozBar eklentisini kullanarak sitenin alan adı otoritesini ve sayfa otoritesini kontrol edebilirsiniz. MozRank Nedir? MozRank alan adının link profiline göre ölçülmektedir. MozRank siteye dışarıdan gelen linklerle ilgilidir. Niceliğin yanında nitelik de önemli rol oynamaktadır. Sitenize kaliteli sitelerden ne kadar fazla link gelirse sitenizin MozRank değeri o kadar iyi olacaktır. Sitenin MozRank değeri 0-10 arası değişiklik göstermektedir ve 10 en yüksek rakamdır. MozRank için ortalama değer ise 3 olarak belirlenmiştir.
MozRank gibi MozTrust değeri de linklerle ilgilidir ancak bu sefer güvenilir bir sitenin sitenize ne kadar yakın olduğu ölçülür. Bunu bir örnekle açıklamak çok daha doğru olacaktır. Bir devlet sitesini veya bir üniversite sitesini düşünün. Bu siteler genellikle güvenilir sitelerdir ve bu sitelere bir link uzaklıkta yer alıyorsanız MozTrust değerine sahip olabilirsiniz. Buradaki bir link uzaklık bir siteden aldığınız link ile ilgilidir. Siz bir siteden link almışsanız ve bu site, bir devlet veya üniversite sitesinden link almışsa bu durumda siz link alınan devlet veya üniversite sitesine bir link uzaktasınız demektir. Kısacası MozTrust, yüksek güvenilirlik değerine sahip sitelere olan mesafeniz ile ilgilidir. MozTrust değerini etkileyen faktörler:
Genelde sitelerin MozRank değerleri MozTrust değerlerinden daha yüksek olur. Bunun nedeni MozRank değerinde kolayca manipülasyon uygulanabilir olmasıdır. Alan Adı Otoritesi Nasıl Yükseltilir? Alan adı otoritesini yükselterek arama motorları sonuçlarında yani sıralamalarında üst sıralarda yer alma şansına sahip olursunuz. Alan adı otoritesini Google aramalarında sitenin ne kadar rekabetçi olduğunu belirlemek adına kullanılan bir tür ölçüm olarak düşünebilirsiniz. Sitenin alan adı otoritesi ne kadar yüksekse sıralamadan dışarı itilmesi o kadar zor olacaktır. Benzer şekilde siteniz için link oluştururken alan adı otorite skoru yüksek olan yerlerden link almaya çalışmalısınız.
Alan adı otoritesi ve sayfa otoritesi konusunda maksimum etkiye sahip bazı faktörler vardır. Bu faktörlerin neler olduğunu ele alalım. Alan adı kullanım süresinin dolması için kalan gün sayısı: Alan adı sıralamanızı etkilemek için yapabileceğiniz en kolay şeydir. Alan adı kullanım süresinin dolması için kalan süre ne kadar fazlaysa bir sitenin arama motorları tarafından güvenilir olma şansı o kadar yüksek olur. Alan adı süresi bir yıl içerisinde dolacaksa bunu en az üç veya dört yıllığına uzatmaya çalışmalısınız. Bu biraz masraflı olabilir ancak uzun vadede daha fazla işinize yarayacaktır. Sitenize daha fazla link alın: Alan adı otoritesi skorunu etkileyen en büyük faktörlerden birisidir. Olabildiğince fazla backlink kazanmaya çalışın ancak bunu yaparken güvenilir ve kaliteli sitelerden link almaya özen gösterin. Aksi taktirde sonuçlar pozitif değil negatif yönde olacaktır.
Birkaç siteden birden fazla link almaya çalışmak yerine link aldığınız kaynakları çeşitlendirmeye çalışın. Ancak alacağınız linklerin kaliteli olmasına ve blog adresiniz veya siteniz ile ilgili yerlerden olmasına dikkat edin. Site için link yapısı: Bu kontrol edebileceğiniz en önemli faktörlerden birisidir. Wikipedia sitesine göz attığınız zaman onların dahili link yapılarının ne kadar güçlü olduğunu görebilirsiniz. Yazılarınızda önceden yazmış olduğunuz diğer 2-3 yazıya link vermeye çalışın. Yeni bir yazı paylaşmadan önce eski yazıya link vermeye çalışın. Bu sayede link akışının yeniden eskiye doğru gitmesini sağlayabilirsiniz. Kötü linkleri kaldırın: Yeni linkler kazanmaya çalışırken aynı zamanda eski olan ancak kötü olabilecek linkleri kontrol edin. Bunun için bir çeşit backlink kontrol aracı kullanabilirsiniz ve anlık olarak sitenize gelen backlinkleri kontrol edebilirsiniz. Kötü olan linkleri tespit edip Google Disavow aracını kullanarak bunların siteniz ile olan bağlantısını kesebilirsiniz. Google Disavow aracının kullanımı için Google Disavow Link Aracı Kullanımı başlıklı yazımı inceleyebilirsiniz. Belirlediğiniz niş içerisinde otorite sahibi bir kaynak olun: Yazıların nitelikleri yazıların sayılarından daha önemlidir. Bir hafta içerisinde 2-3 kaliteli yazı yayınlamak her gün yayınlanacak orta düzeyde veya düşük düzeyde içeriklerden daha iyi olacaktır. Yüksek kaliteli içerikler yayınlamaya çalıştıkça belirlediğiniz niş içerisinde daha fazla otoriteye sahip olursunuz. Okuyucularınız size daha fazla güvenilirler ve bu doğrudan kullanıcı deneyimine ve bununla birlikte arama motoru sıralamasına yansır. Google'ı ne kadar fazla memnun ederseniz alan adı otorite puanınız o kadar yüksek olacaktır.
Sitenizin arama motoru optimizasyon çalışmalarının yapıldığından emin olun. Arama motorları sitenizi ne kadar hızlı tararsa ve kullanıcılar site içerisinde ne kadar rahat dolaşırsa sizin için çok daha iyi olacaktır. Site içi SEO için öncelikli olarak aşağıdaki unsurlara dikkat edebilirsiniz:
Sitenizin hızlı yüklenmesini sağlayın: Site içi SEO kadar sitenin hızlı yüklenmesi de önemli bir unsurdur. Hatta Google bu unsuru sıralama faktörleri içerisinde gördüğünü resmi olarak belirtmiştir. Pingdom gibi siteleri kullanarak sitenizin hızını kontrol edebilirsiniz. Siteniz 3 saniye içerisinde yüklenmiyorsa bu durumda sitenizi gözden geçirmeyi düşünebilirsiniz. Bir WordPress sitesi için aşağıdaki kontrolleri gerçekleştirebilirsiniz:
Sosyal medya pazarlama ve markalaşma: İçeriğin sıralaması için sosyal medya önemli bir role sahiptir. Alan adı otoritesi için etkisi pek bilinmese bile Google arama motoru algoritması için önemli olduğu bilinmektedir. Blog adresinizin veya markanızın tüm önemli sosyal medya platformlarında etkin olmasını sağlayın. Bunların en başında Facebook, Google+ ve Twitter gelmektedir. |
[publicize twitter]
[publicize facebook]
[category teknoloji]
[tags BİLİŞİM YAZILARI, Rehber, Domain Authority, Alan Adı Otoritesi]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder