19 Ekim 2014 Pazar

TELEFON ÇÖZÜMLERİ : iOS 8'in 14 Farklı Sorunu Ve Çözümleri



Apple'ın geçtiğimiz haftalarda yayınladığı iOS 8 güncellemesi, beraberinde pek çok yeni özellik ve uygulama getirse de, kullanıcıların yaşadığı problemler halen mutlak çözüme kavuşturulmuş değil. iOS 8 kullanıcılarının yaşadığı genel sorunları ve bu sorunların alternatif çözümlerini bu yazıda bulabilirsiniz.

Öncelikle belirtelim ki bu yöntemlerin sorununuzu çözeceğinin garantisini veremeyiz. Bütün bu sorunların nihai çözümü için Apple'ın genel anlamda bir hata düzeltme güncellemesi yayınlaması gerekiyor.

Wi-Fi yavaşlığı ve bağlantı kopmaları

iOS 8'de bazı kullanıcılar, güçlü Wi-Fi sinyali görünümüne rağmen Safari tarayıcısında ciddi bir yavaşlık ile karşılaşabilirler. Sitelerin uzun sürede açılması veya videoların bir türlü yüklenmemesi gibi şikayetler mevcut. Hatta bazı kullanıcıların kablosuz bağlantısı zaman zaman kesintiye uğrayabiliyor. Aşağıdaki yöntemleri deneyerek bu sorunu aşmayı deneyebilirsiniz.

- Wi-Fi ve Uçak modunu kapatıp açmayı deneyin. Bu yöntem sorununuzu tam olarak çözmeyecektir ancak kısa bir süre de olsa Wi-Fi hızınızı normale çevirebilir.

- Telefonunuzu yeniden başlatın. Yukarıdaki yöntem gibi bu da soruna tam anlamıyla bir çözüm kavuşturmuyor ancak cihazınız yeniden açıldığında bir süre normal hızda Wi-Fi bağlantınızı kullanabilirsiniz.

- Bluetooth'u kapatın. Bluetooth'un açık olması kimi zaman diğer kablosuz bağlantıları etkileyebilir. Bu yöntem ile bağlantı hızınızı bir nebze arttırabilirsiniz.

- Eğer kullandığınız modemin 2.4 GHz ve 5 GHz bağlantı seçeneği varsa, bu iki seçenek arasında geçiş yapmayı deneyin. 5 GHz genelde daha hızlı olsa da, 2.4GHz seçeneği, kablosuz bağlantıyı daha geniş bir alana yayacaktır.

- DNS değiştirin. Bazı kullanıcılar Google DNS bilgilerini kullandıkları zaman bağlantı hızında iyileşme olduğunu belirtti.

- Ağ ayarlarını sıfırlayın.

Yukarıdaki hiçbir yöntem işe yaramazsa, cihazınızı fabrika ayarlarına almayı deneyebilirsiniz.

Hızlı şarj azalması

iPhone ve iPad cihazları hiçbir zaman uzun şarj süreleri ile tanınmadı. Ancak bazı kullanıcılar iOS 8 sonrası ciddi şarj sorunlarıyla karşı karşıya kalmışa benziyor.

- Kilit ve Home tuşlarına, cihazınız yeniden başlayıncaya kadar basılı kalın.

- Ayarlar>Genel>Kullanım>Pil Kullanımı bölümünden uygulamaların kullandığı pil yüzdesini kontrol edin. Eğer bir uygulama gereğinden fazla pil kullanıyorsa, o uygulamaya ait bir güncelleme olup olmadığını kontrol edin ve güncelleme varsa yükleyin. Alternatif olarak aşırı pil kullanan uygulamayı silmeyi de deneyebilirsiniz.

Ses gelmeme sorunu

Özellikle iPad kullanıcılarının karşılaştığı bu sorun aşağıdaki yöntemlerle pek çok kullanıcı için çözülebiliyor.

- Kilit ve Home tuşlarına, 10 saniye kadar basılı kalın.
- Ayarlar>Genel altında Yan anahtarının sessiz olarak seçilip seçilmediğini kontrol edin.

Müzik senkronizasyonu uzun sürüyor

Telefonunu yedekleyip, iOS 8 güncellemesinden sonra verilerini geri aktarmak isteyen kullanıcılar saatler süren müzik senkronizasyonu sorunu ile karşılaşabiliyor.

- Eğer arşivinizde fazla miktarda albüm görseli varsa sorun bundan kaynaklanıyor olabilir. Görselleri silip tekrar deneyin.

- Cihazınızı bilgisayara bağlayın ve iTunes'u açın. Cihazınızın Ayarlar>Genel>Kullanım menüsü altında tüm müzik dosyalarını silin. iTunes'u açın ve müzik senkronizasyonunu iptal edip yeniden aktifleştirin.

iMessage hataları ve grup konuşmalarındaki sorunlar

iOS 8'den nasibini alan bir diğer Apple servisi de iMessage oldu. Kullanıcı raporlarına göre kimi zaman iMessage üzerinden mesaj gönderilemezken kimi zamanda grup konuşmalarında gönderilen mesajlar SMS olarak gidiyor.

- Grup konuşması sorununa, eski grup konuşmalarınızı silerek çözüm getirebilirsiniz.

- Eğer hiçbir şekilde mesaj gönderemiyorsanız, Ayarlar>Mesajlar sekmesi altında iMessage ve SMS olarak gönder seçeneklerini kapatın. Ardından Ayarlar>Genel>Sıfırlama sekmesi altında Ağ ayarlarını sıfırla seçeneğine basın. Bu işlemden sonra kapattığınız iMessage ve SMS olarak gönder seçeneklerini geri açabilirsiniz.

Rastgele yeniden başlatma ve mavi ekran

Daha çok iPad kullanıcıları arasında görülen ve cihazın rastgele kendini kapatmasına yol açan bu hata, kimi zaman cihaza mavi ekran bile verdirebiliyor.

- Ayarlar>Genel>Sıfırlama sekmesinin altında Tüm ayarları sıfırla seçeneğine basın. Herhangi bir dosyanız silinmeyecektir.

- Daha etkili bir çözüm için cihazınızı fabrika ayarlarına almayı deneyebilirsiniz.

- Uygulamaları teker teker kaldırarak sorunun uygulama kaynaklı olup olmadığını test edin.

Safari üzerinden fotoğraf yüklenmiyor

iOS 8 sonrası karşılaşılan en genel sorunlardan biri. Önceden sorunsuz bir şekilde fotoğraf yüklemesi yapabilen kullanıcılar, yeni güncellemeyle Safari üzerinden fotoğraf yükleme sorunları ile karşılaşabiliyor. Bu sorun için maalesef henüz tam anlamıyla işe yarayan bir çözüm bulunmuyor.

- Eğer yükleme yapacağınız sitenin uygulaması varsa, uygulama üzerinden fotoğraf yüklemelerini yapın.

- Farklı bir tarayıcı kullanın.

Yavaşlık ve gecikme

Özellikle iPhone 4S üzerinde görülen yavaşlık sorununun tek bir çözümü var. O da iOS 7.1.2 sürümüne geri dönüş.

- 7.1.2'ye geri dönmek için öncelikle bu sürümün IPSW dosyasına ihtiyacınız var. Dosyayı bulup indirdikten sonra cihazınızda Ayarlar>iCloud sekmesinden iPhone'mu Bul seçeneğini iptal edin. Cihazınızı bilgisayarınıza bağlayın ve iTunes'u çalıştırın. iTunes'ta cihazınızı seçin ve Summary sekmesinin altında Restore seçeneğini bulun. Shift tuşuna basılı kalıp Restore seçeneğine tıklayın ve indirdiğiniz IPSW dosyasını seçin.

Personal Hotspot kayboldu

Cihazlarını iOS 8'e güncelleyen bazı kullanıcılar Personal Hotspot özelliğinin kaybolduğuna şahit oldu. Neyse ki bu sorunu çözebilecek yöntemler mevcut.

- Ayarlar>Hücresel>Hücresel Veri menüsüne girin ve kullanıcı adı bölümüne herhangi bir şey yazın. Bazı kullanıcılar bu işlemden sonra Personal Hotspot'un geri geldiğini bildirdi.

- APN ayarlarına girip hat bilgilerinizin doğru olduğuna emin olun.

Yavaş şarj sorunu

iOS 8 ile birlikte ortaya çıkan bir diğer şarj sorunu ise şarj süresinin inanılmaz uzun olması. Kullanıcı geri bildirimlerine göre bazı cihazlarda şarj süresi, olması gerekenden çok daha uzun sürüyor.

- Bu sorun için Apple, üçüncü parti şarj cihazları yerine orijinal şarj cihazlarının kullanılmasını öneriyor. Eğer orijinal şarj cihazınız yoksa, bir adet satın almanız gerekebilir.
- Kilit ve Home tuşlarına 10 saniye kadar basılı tutup cihazı yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz.
- Cihazınızı bilgisayar üzerinden şarj etmeyi deneyin. Eğer normal hızla şarj oluyorsa, sorun kullandığınız adaptörde olabilir.

Kamera ters fotoğraf çekiyor

iOS 8 güncellemesinden sonra bazı kullanıcılardan, kamera uygulamasının ters görüntü aldığına dair şikayetler gelmeye başladı. Bazı kullanıcıların iddiasına göre bu terslik üçüncü parti uygulamalara da sıçramış durumda. Pek çok kişi için işe yarayan çözüm ise şu şekilde:

- Pusula uygulamasını açın ve cihazınızı kalibre edin.

- Kilit ve Home tuşlarına 10 saniye kadar basılı tutup cihazı yeniden başlatın.

Ekran parlaklığı sorunu

Bir türlü ayarlanmayan ekran parlaklığı da iOS 8'in cilvelerinden biri. Kullanıcı raporlarına göre otomatik parlaklık kapalı olmasına rağmen kullanılan cihazların parlaklığı aniden düşebiliyor.

- Ayarlar>Parlaklık ve Duvar Kağıdı menüsünden otomatik parlaklığı açıp kapatın. Ardından kilit ve Home tuşlarına basarak cihazınızı yeniden başlatın.

- Bazı kullanıcı raporlarına göre Ayarlar>Erişilebilirlik seçeneklerinde yakınlaştırmayı kapatınca sorun çözülüyor.

Bildirim merkezinde takılmalar

iOS 8 cihazlara gelen bildirimlerin takılı kalması gibi bir problem mevcut ve şu anda Apple tarafından bir güncelleme beklemek dışında yapılabilecek pek az şey var. Eğer cihazınız bildirim merkezinde takılıyorsa, geçici çözüm olarak şunları deneyin:

- Home tuşuna basın.
- Ekranı kapatıp açın.

Arama yapamama sorunu

iOS 8 kullanıcılarının en çok şikayet ettiği sorunlardan biri olan arama yapamama sorununu şu yöntemlerle aşmaya çalışabilirsiniz:

- Home tuşuna iki kere basın ve açık olan bütün uygulamaları kapatın.Kilit ve Home tuşlarına 10 saniye kadar basılı tutup cihazı yeniden başlatın.

- Kilit ve Home tuşlarına 10 saniye kadar basılı tutup cihazı yeniden başlatın.

- Cihazınızı kapatıp SIM kartınızı çekin. Ardından kartı takıp yeniden başlatın.

- Ayarlar>Genel>Sıfırlama menüsünden Ağ ayarlarını sıfırla seçeneğine basın.

Eğer sorununuz devam ederse dosyalarınızı yedekleyip cihazınızı sıfırlayın.

[publicize twitter]

[publicize facebook]

[category teknoloji]

[tags TELEFON ÇÖZÜMLERİ, iOS 8]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Fotoğrafım
BU BLOG ÖZEL BÜRO GRUBU'NA AİTTİR. RESMİ WEB SİTEMİZ : http://www.ozelburoistihbarat.com

Follow by Email

ÖZEL BÜRO İSTİHBARAT GRUBU