14 Ekim 2014 Salı

BİLİŞİM DOSYASI : Türkiye'de Yazılımcı Olmak /// BÖLÜM 1 - 2 - 3 - 4

Türkiye 'de kanayan derin bir yara olan yazılım dünyasına parmak sokmak gerektiğini düşündüm. Biraz kişisel deneyim birazda gözlemlerim neticesinde Türkiye'de yazılım sektörü üzerine faydalı tespitlerim olduğuna inanıyorum. Antremizi yaptıktan sonra konumuza geçebiliriz.

NEDEN YAZILIMCILIK?
Ülkemizde övünülecek unsurlara olan açlığımız nedeniyle üstün olduğumuz her konu hakkında bilgi sahibiyizdir (En uzun burunlu adam bizde gibi). Dolayısıyla Avrupa
'nın en genç nüfusuna sahip ülke olduğumuzu çoğu kişi bilir. Teknoloji dünyası da en çok gençlerin ilgisini çeken konu olduğundan bu konuda en çok uğraş vermek isteyen kesim, genç kesim.

 

Yazılıma olan ilginin temelinde dünyada en büyük olan ve kısa sürede köşeyi dönen şirketlerin çoğunun yazılım şirketi olması yatıyor. 10 yıl önce kurulan Facebook'un değeri 190 Milyar dolar, 16 yıl önce kurulan Google 400 Milyar dolar, 4 yıl önce kurulan WhatsApp 19 Milyar dolar (Facebook tarafından alındı) değerinde yani 1 WhatsApp koskoca Türkiye'nin en büyük şirketi olan Tüpraş'ın 4 katı değerinde. Bunlar gibi onlarca örnek sunmak mümkün. Düşünsenize bilgisayar başında oturup yaptığınız bir proje birkaç yılda sizi milyarder yapıyor. Hal böyle olunca okul hayatını sevmeyen ve kısa yoldan hızla para kazanmak isteyen bizler kodlamaya yumuluyoruz.

Hatta kişisel bir anımı da paylaşayım; yıllar önce okuduğum üniversitede bilgisayar derslerini veren hoca bilgisayar ve yazılımdan anlamayan fakat ilgi duyan bir hocaydı. Bende bu konuda okuldaki en bilgili öğrenciydim. Can sıkıntısına derslere girer, hatta bazen dersleri ben anlatırdım. Hal böyle olunca yolda yürürken okulun öğrencileri önümü keser,
"abi web sitesi yapmak istiyorum, nasıl yapıcam?" diye sorardı. 5 dakikada anlatılacak bir şey olmasa da kolay olmadığını nedenleriyle anlatmaya çalışırdım.

Bir g
ün okulun kapısına, kartonla asılmış bir yazı gördüm. arşamba günü saat 10'dan 14'e kadar Web sitesi yapma dersi verilecektir. Katılmayanlar dersten kalacaktır" diye. Çok komik olacağı düşüncesiyle derse katıldım. 100 küsür tane öğrenci okulun kantinine toplandı, hoca projektörde Frontpage programını açtı, aldı yanına bir öğrenci, diğer öğrencilere sırtını dönüp başladı yanında ki öğrenciye sormaya; urada ne olsun, buraya ne kolayım" diye. Sürükleyip bırakıp, açıklama yapmadan, HTML web sitesi yapıyor. Diğer öğrenciler dersten kalma pahasına sıkıntıdan sınıfı terk etmeye başladılar. Bende dayanamayıp hocanın yanına gittim ve "dersi ben anlatabilir miyim?" diye rica ettim. Hoca da "tabi ki" diyerek dünden razı şekilde kabul etti.

Bu dakikaya kadar yapt
ığı basit HTML sayfasına sağ tıklayıp, Notepad 'te açmasını rica ettim ve projeksiyon cihazından duvara yansıyan kodları göstererek; "Aranızda bir çok kişi bana nasıl web sitesi yapabileceğini soruyor. Burada da bunu öğreneceğinizi zannediyorsunuz. Web sitesi yapmak istiyorsanız önce buradaki kodların her birinin ne anlama geldiğini bilmeniz gerekiyor" dedim. 100 küsür kişi aynı anda "Ohhooooo" dedi, hoca baya bozuldu ve saat 14'te bitmesi gereken ders 12:35'te bitti. Üstelik gösterdiğim kodlar HTML kodlarıydı ve HTML ise web tasarımın temelidir.

Bu zamana kadar bir
çok kişinin de yazılıma heves edip, işin zor olduğunu gördükten sonra vazgeçtiğine şahit oldum.

Yazılım Dilleri

Turkiyede-Yazilimci-Olmak-2İlla ki ben yazılım öğrenmek istiyorum diyorsanız öncelikle ne yapmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor. PC uygulaması yazmak mı? Web sitesi yapmak mı? Mobil platformlar için uygulama hazırlamak mı? Bir sürü seçenek ve bir sürü kodlama dili var.

Hepsini burada tek tek yazmak ve açıklamak tabi ki mümkün değil. Akla ilk gelen kodlama dilleri; C, C++, Python, Delphi, Pascal, Java, C# ya da Visual Basic (Windows), Objective-C (İOS) diye sayabiliriz. Sadece Web üzerine bir şeyler yapmak istiyorsanız en temel dilden birisini bilmeniz gerek ASPNET ve PHP


PHP
özgür bir topluluk tarafından geliştiriliyor ve tamamen ücretsiz. Veri Tabanı olarak da MY SQL veri tabanı kullanılıyor.

ASPNET, Windows tarafından geliştiriliyor, .Net Fremework kütüphanesini kullanıyor ve Veri Tabanı olarak yine Windows tarafından geliştirilen MS SQL veri tabanı ağırlıklı olarak kullanılıyor.

Tabi sadece ASPNET ya da PHP bilmek yetmiyor. Bunlar için kullanacağınız veri tabanı sorguları dışında tasarım ve özellik için HTML, CSS başta olmak üzere Javascript yada JQuery, Ajax, XML gibi kodlama dillerinde de bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Mobil platformları için uygulama ya da oyun geliştirmek istiyorsanız Android için Java, iPhone için Objective-C ve Windows Mobile için C# bilmeniz gerekiyor.

Burada bütün kodlama dillerini uzun uzun anlatmak mümkün değil. Daha sayılabilecek bir sürü yazılım dili var. Kısacası yazılım öğrenmek isteyen kişinin önünde çok fazla seçenek ve çok fazla öğrenmesi gereken yazılım dili var.

SONUÇ (KISMEN)
Yazının başında da belirttiğim gibi kanayan derin bir yaraya parmak soktuk. Dolayısıyla bir seferde anlatmak mümkün olmuyor. Hatta bu kısma kadar yazılanlar sadece genel bilgiler olup asıl konu başlığımıza tam anlamıyla hitap etmiyor. Konu başlığına hitap eden kısım için hazırlık diyebiliriz bu yazıya. Uzatmayıp, tadında bırakmakta fayda var. Yazı dizisinin bir sonra ki bölümünde görüşmek üzere.

SAVAŞ KIRÇOVALI

ÖZEL BÜRO HACK TİMİ

[publicize twitter]

[publicize facebook]

[category teknoloji]

[tags BİLİŞİM DOSYASI, Türkiye, Yazılımcı]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Fotoğrafım
BU BLOG ÖZEL BÜRO GRUBU'NA AİTTİR. RESMİ WEB SİTEMİZ : http://www.ozelburoistihbarat.com

ÖZEL BÜRO İSTİHBARAT GRUBU