22 Ekim 2014 Çarşamba

DUYURU : "İNSANLIK ÖLMEDİ" DİYEBİLECEĞİMİZ ÖRNEK BİR VAKÂ /// @turedialper

ÖZEL BÜRO NOTU : DEĞERLİ HANIMEFENDİ/BEYEFENDİ, ÖYLE ZAMANLAR OLUYOR Kİ ARTIK BU DÜNYA BİTMİŞ, MAHVOLMUŞ DİYEREK KARAMSARLIĞA KAPILIYORUZ İSTER İSTEMEZ. NEREYE BAKSAK HEP FELÂKET HABERLERİ. DOLANDIRILAN İNSANLAR, KARISINI, ÇOCUĞUNU KESEN BABALAR, DAYAK YİYEN KADINLAR, TRAFİK MAGANDALARI, SINIRIMIZDA KAFA KESEN TERÖRİSTLER, BONZAİ’DEN ÖLEN GENCECİK ÇOCUKLAR. HİÇ İYİ HABER DUYMUYORUZ, GÖRMÜYORUZ. O NEDENLE BU HABERİ OKUDUĞUMUZDA İÇİMİZE BİR SICAKLIK YAYILDI. İNSANLIK ÖLMEDİ DEDİK. ALPER BEY GİBİ İNSANLAR MAALESEF TOPLUMDA ÇOK AZALDI. O NEDENLE ALPER BEYİN BU ÇABASINI ŞÜKRAN VE MİNNETLE ANIYORUZ. UMARIZ ALPER BEY GİBİ VİCDANLI İNSANLAR BU TOPLUMDA ARTAR. TEŞEKKÜRLER ALPER BEY. YÜREĞİNE SAĞLIK.

Oyuncu Alper Türedi, kanser tedavisi gören çocukların dileklerini yerine getiriyor. 11 yıl önce 3 yaşındaki kızı İrem’i kan kanserinden kaybeden Türedi kanser hastası çocukları ziyaret ederek, dilekleri listeliyor. Facebook’da kurduğu gruba duyurup, bunları gönüllülerden temin ederek, çocuklara götürüyor.

Facebook’da kanser tedavisi gören çocukları moral olsun diye “Bir Dileğim Var” grubu kuran Türedi iki ayda 12 bin üyeye ulaştı. Kızını kaybettikten sonra kanseri hatırlatan film, dizi vs. herşeyden kaçındığını söyleyen Türedi, “Bir akşam Facebook’da ‘grup kur’ tuşunu tıkladım. Grubun ilk adı “Son Arzum”du. Önce kendi arkadaş grubumu ekledim. 100-150 kişiyle başladık. Sonra grubun adını “Bir Dileğim Var” ile değiştirdim. Gruba her gelen arkadaşlarını ekleyince sayımız arttı” diyor.

İLK ZİYARETİ KIZININ HASTANESİ

Türedi ilk ziyaretini kızının tedavi gördüğü  Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ndeki çocuk onkolojisi kliniğine yaptı. Orada yatan 12 çocuğu odalarında tek tek ziyaret etti. Dileklerini sordu. Türedi, “Kızımı kaybettiğim hastane de orasıydı. Benim için çok zor saatler oldu. Çocukların ihtiyaçları çok farklıydı. Kimi PSB, kimi telefon istedi. Kimi hiç konuşamayacak durumdaydı. Kimi için annesi giysi, çocuk bezi istedi” diyor. Yaptığı listeyi Bir Dileğim Var grubunda paylaştı. 48 saatte bütün liste tamamlandı. Gönüllüler kendi aldıkları armağanları kargoyla Türedi’ye ulaştırdı. Türedi de çocuklara. Teslim ederken telefonla filme çekti yine grupla görüntülere paylaştı. Görüntüler geldikçe, grup büyüdü. Eşi Pınar Türedi, “yapma, beklediğin desteği görmezsen hayal kırıklığına uğrarsın” dedi. Ama Türedi kararlı davrandı. Grup büyüdükçe, büyüdü.


 
PARA KABUL ETMİYOR

Gürcistan, Azerbaycan, Hollanda, Avustralya’dan dahi gruba katılanlar oldu. Para göndermek için hesap numarası isteyen de. Türedi, “Nakit para asla kabul etmiyorum. Gruptakilere ‘alacağınız hediyeyi seçin’ diyorum. Onlar seçiyor, alıyor ve bana yolluyor, ben çocuklara ulaştırıyorum” diyor.

Türedi’nin ziyaret ettiği ikinci yer Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ndeki çocuklar oldu. Gittiği gün 31 çocuk vardı. Listeyi aldı ama sayı gözünü korkutmuştu. Türedi, “Eşim Pınar’a ‘Biz yandık’ dedim. ‘Daha ikinci hastanede patladık, elimize, yüzümüze bulaştırdık’. Çocuklar laptoplar, bin liralık cep telefonları, uzaktan kumandalı helikopter, gitar vs. istemişti. Grupta paylaştım. Bu kez süre 24 saate düştü. Listedekilerin hepsi alındı” diyor.

KÜÇÜK MUCİZELER

Kendi aracı olmayan, hediyeleri toplu taşıma araçları ya da taksilerle hastanelere taşıyan Türedi daha sonra sırasıyla İstanbul ve Marmara, Samsun 19 Mayıs tıp fakültelerindeki çocuk onkoloji ve hematoloji servislerindeki çocukların dileklerini topladı. Türedi, “Giderek pratikleştim. Artık exel gibi dosya hazırlıyorum. Çocuğun yaşı, örneğin ayakkabı numarası, dileği, bağış yapanın adı vs. yazıyorum. Bazı küçük mucizeler yaşıyoruz. Çocuklardan biri marka bir tablet istemişti. Listeye nasıl koyacağımı düşünürken, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda çalıştığını söyleyen bir kadın aradı. ‘Tatile gidiyorum, listeyi okuyamacağım. Bende hiç açılmamış (istenen marka) tablet var. Göndereyim, isteyen olursa verin’ dedi. İnanamadım” diyor.

Türedi’nin yaptıkları yayıldıkça artık hastanelerden davet almaya başladı. Antalya, Gaziantep, İzmir, Ankara’dan beklendiğini belirten Türedi, “Evet yoruluyorum. Ama çocukların yanına girdiğim anda herşeyi unutuyorum. Bu hareketi  gücüm yettiği kadar, tek başına götürmeye çalışıyorum. Çok başlı olursa, suistimal edilir endişesi taşıyorum” diyor.

LİNK : https://www.facebook.com/groups/birdilegimvar/?fref=ts

[publicize twitter]

[publicize facebook]

[category duyuru]

[tags DUYURU, İNSANLIK, ÖRNEK VAKÂ]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Fotoğrafım
BU BLOG ÖZEL BÜRO GRUBU'NA AİTTİR. RESMİ WEB SİTEMİZ : http://www.ozelburoistihbarat.com

ÖZEL BÜRO İSTİHBARAT GRUBU