Aktif Kullanıcı İstatistiklerine Göre En Popüler İlk 10 Sosyal Medya Platformu
Sosyal medya platformu, internet kullanıcılarının ortak ilgi alanlarına göre birbirleri ile bağlantı kurarak iletişime geçmelerini sağlayan yazılımlardır. İçerik ve paylaşımların kişi tarafından yapıldığı bütün ağları kapsar. Farklı bilgiler ve içerikler paylaşma, mesajlaşma, haberleşme ve paylaşılanlara yorum yapma gibi özelliklere sahip olan sosyal medya platformları, internet kullanıcılarına kendi platformlarını oluşturma ve yönetme imkanı verir. Gelişen web anlayışı ile birlikte sosyal medya platformları çok güçlü haber kaynaklarına ve reklam araçlarına dönüşmüştür. Mobil kullanımın yaygınlaşması ile insanların ceplerinde taşıdıkları sosyal medya platformlarından ilk 10'unu sizlerle paylaşıyoruz:
Facebook (1,184 milyar) 4 Şubat 2004'te Harvard Üniversitesi öğrencisi Mark Zuckerberg tarafından kurulmuştur. 1,184 milyar kullanıcı sayısı ile farklı bir ülke olarak anılmaktadır. Sosyal medya platformları içinde en çok kullanıcıya sahip olan Facebook, iletişim, haberleşme, arama, paylaşma ve reklam gibi özelliklere sahiptir.
QQ (Tencent) (816 milyon) 1999 yılında Çin'de yayınlanan Tencent QQ, online sosyal oyunlar oynama, müzik ve yazı paylaşma, alışveriş yapma ve sohbet imkanı veren dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarındandır.
Qzone (632 milyon) 2005 yılında Çin'de yayınlanan Qzone, Facebook ile yarışan ve Çin'in sosyal medyası olarak bilinen bir platform. Blog üretme, günlük tutma, fotoğraf gönderme, müzik dinleme ve video izleme gibi farklı özelliklere sahiptir.
Whatsapp (400 milyon) 2009 yılında Yahoo! çalışanları olan Biran Acton ve Jan Koum tarafından ABD'de kurulmuştur. Akıllı telefonlar için geliştirilen mesajlaşma sistemi, internet bağlantısı aracılığı ile kullanıcıların birbirlerine resim, video, sesli ve yazılı mesaj göndermesini sağlar.
Google+ (300 milyon) 28 Haziran 2011 tarihinde duyurulan Google+ (bazen Google Plus olarak da bahsedilir ve G+ şeklinde kısaltılır), kurucusu olan Google tarafından yönetilen sosyal ağ ve kimlik doğrulama hizmetidir. Fotoğraf ve video paylaşımı ile sohbet özellikleri içerir.
Wechat (272 milyon) 2011'de Çin'de geliştirilen WeChat, ses, görüntü, fotoğraf ve mesaj göndermeyi sağlayan sosyal medya platformudur. iOS, Android, Windows Phone, Symbian ve Blackberry cihazlarında çalışır.
LinkedIn (259 milyon) 2002'de kurulan Linkedin, iş dünyasından kişilerin iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını sağlayan sosyal paylaşım platformudur. Aralarında Türkçe'nin de bulunduğu 20 dilde hizmet vermektedir.
Twitter (232 milyon) 2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilen bir sosyal ağ ve mikroblog sitesidir. Kullanıcılara en fazla 140 karakterlik metinler yazma imkânı veren Twitter iletişim ve haberleşme aracı olarak kullanılmaktadır.
Tumblr (230 milyon) 2007'de David Karp tarafından kurulmuş bir sosyal ağ ve mikroblog sitesidir. Yazı, fotoğraf, video, ses, link gibi farklı paylaşımlara olanak tanır. Beğenme ve tekrar paylaşma butonları vardır.
Tencent Weibo (220 milyon) 2009 yılında kurulan Weibo, Çin'de mikro blog pazarının hakimidir. Çin'de gündemi takip etmek isteyenler, video, ses, görüntü, metin paylaşmak isteyenler aktif olarak bu platformu kullanıyorlar. Her geçen gün büyüyen internet ortamında kullanıcı verileri de güncellenmektedir. Yıl yıl artan kullanıcı sayıları ile sosyal medya platformları genişlerken özelliklerine de yenilerini katarak büyürler |
[publicize twitter]
[publicize facebook]
[category teknoloji]
[tags SOSYAL MEDYA, İstatistik, Sosyal Medya Platformu]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder