4 Ekim 2015 Pazar

PC ÇÖZÜMLERİ : Adım Kaydedicisi

Microsoft'un bilmediğimiz ve gizli kalmış birçok özelliği var. Bunlardan bir tanesi de "Adım Kaydedicisi" ismindeki araçtır. Adım Kaydedicisi aslında hemen hemen herkesin işine yarayabilecek araçlardan bir tanesidir.



Adım Kaydedicisi, bilgisayarınızdaki bir sorunu, bilgisayarınızdaki bir işi başka birisine adım adım kayıt ederek, ekran görüntüleri ile göndermenize yarayan bir yardım aracıdır.

Bu araç Windows 8 ve 8.1 altında da çalışıyor. Aracı başlattığınız zaman küçük bir pencere karşınıza gelir. Bu pencere içerisinde "Kaydetmeye Başla" butonu göreceksiniz.

Bu butona bastığınız zaman, bilgisayarda her tıkladığınız nokta, her açtığınız pencere tek tek kayıt edilmeye başlar. Bu kayıt bir video kaydı gibi değildir. Ekran görüntüleri ve fare ile tıkladığınız yerler işaretlenerek kayıt edilir. "Kaydetmeyi Durdur" butonuna bastığınızda ise işlemi sonlandırır. Sonrasında size her adımı tek tek gösterdiği bir pencere açar. Bu pencere içerisinde "Kaydet" butonuna basarsınız ve işlemler sıkıştırılarak .Zip formatında bilgisayarınıza kayıt eder.

Bu zip dosyasını karşı tarafa (arkadaşınıza) gönderdiğiniz zaman, içerisindeki .mht dosyasını açarak, sizin hangi adımda nereye tıkladığınızı ve ne yaptığınızı ekran görüntüleri ile adım adım görebilmesine olanak verir.

Aynı zamanda en alta işletim sisteminiz, tıklama adımlarınız, sol ya da sağ tıklamalar, hangi ikona tıkladığınız ve bu ikonun ne işe yaradığı gibi birçok bilgiyi barındırır.

Bu sayede…

•Bilgisayarınızda bir sorun varsa,
•Bir işlemi yapamadıysanız,
•Bir dosyadan şüphe ediyorsanız,
•Bir hata alıyorsanız,
•Bir işi arkadaşınıza nasıl yapması gerektiğini,
•Bir yazılımın nasıl kurulduğunu,
•Bir yazılımın ayarlarını,

…gibi teknik bilgi gerektiren ya da gerektirmeyen birçok sorunu, konuyu veya öğretimi bu araç ile kayıt edip, başka birine gönderebilirsiniz. Mesela bir arkadaşınız bir programı kurmayı beceremiyorsa, kendi bilgisayarınıza kurulumu başlatırken "Adım Kaydedicisi" ile her aşamayı kayıt altına alıp, kendisine gönderebilirsiniz. Bu sayede arkadaşınız yaptığınız her işlemi ekran görüntüleri ile görerek, yazılımın kurulumunu tamamlayabilir!

Bilgisayarınızda bir sorun varsa, aynı şekilde "Adım Kaydedicisi" ile sorunun adımlarını kayıt edip, bilen bir arkadaşınıza göndererek, teknik sorununuzu anlatabilirsiniz…

[publicize twitter]

[publicize facebook]

[category teknoloji]

[tags PC ÇÖZÜMLERİ, Adım Kaydedicisi]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Fotoğrafım
BU BLOG ÖZEL BÜRO GRUBU'NA AİTTİR. RESMİ WEB SİTEMİZ : http://www.ozelburoistihbarat.com

ÖZEL BÜRO İSTİHBARAT GRUBU