29 Ocak 2015 Perşembe

PC ÇÖZÜMLERİ : Bilgisayar Güvenliği Hakkında Bildiğimiz Yanlışlar

 

Bilgisayar güvenliği denildiği zaman herkesin bir fikri olmaktadır. Özellik işletim sistemleri üzerinden herkes aynı cümleleri kurmaktadır. Windows güvensiz her zaman virüs bulaşır, Linux ve Mac virüs bulaşmaz iddaaları her zaman duyduğımız cümlelerdir. Fakat son yıllarda durumun böyle olmadığı aslında raporlarla bellidir. Fakat kullanıcılar şehir efsaneleri inanmaya devam etmektedir.

Windows'a her zaman virüs bulaşır.
Windows en çok kullanılan işletim sistemi olduğu için virüs yazanlar tarafından en çok hedef haline gelen işletim sistemi olduğu için virüs miktarının çokluğu ile bulaşma oranları artmaktadır. akat Microsoft Windows 7 ile bu düşünceleri kırmayı başarmış gibi. İşletim sistemlerinden kaynaklanan açıklardan dolayı virüs bulaşma durumu Windows 7 'de çok azaldığı hatta yok denilecek seviyeye geldiği görülmektedir. Fakat bilinçsiz kullanıcılar yeterli önlemleri almadığı için ne yazık ki virüslere mahruz kalabiliyorlar.

Linux ve MAC Virüs Bulaşmaz Yanlışı
Linux yada MAC kullanan kullanıcıların her zaman dediği bir cümle vardır. Ben Güvendeyim çünkü Windows kullanmıyorum. Aslında son günlerde Linux ve MAC sistemlerini etkileyen Shellshock açığı aslında yıllardır bu kullanıcıların güvende olmadığı gösterdi. Çünkü bu açık tam 22 yıldır kullanılıyor ve daha yeni gündeme geldi.

İyi bir bilgisayar kullanıcısıyım. Virüs Programına ihtiyacım yok yanlışı.
Kendini bilgisayar dahisi olarak gören kullanıcılar hem aynı lafı söyler. Ben işi biliyorum niye virüs programı kullanacam ki. Aslında yanlış burda başlıyor. Çünkü yeni virüsler artık çok rahat bulaşabilmektedir. Normal bir web sitesinde gezerken bile size virüs bulaşabilir. Her zaman için güncel ve lisanslı bir virüs programı bilgisayarınız yüklü olması gerekmektedir.

Sadece Virüs Programı Korunmaya Yeter
Bu düşüncede çok sığ bir düşüncedir. Çünkü bilinçli olmayan kullanıcılar istediği kadar virüs programı yüklesede tam korunmada sayılmazlar. Çünkü virüsleri yazan kişiler aslında sanıldığı gibi insanlar değildir. ÇOk zeki ve araştırmacı insanlar etkili virüsleri yazmaktadır. Bu sebepten dolayı sürekli araştırma yaparak bilgisayarlara nasıl virüs bulaştırılcağını geliştirirler. Böyle insanlara karşı sadece anti virüs yazılımı yükleyerek güvende olunulmaz.

[publicize twitter]

[publicize facebook]

[category teknoloji]

[tags PC ÇÖZÜMLERİ, Bilgisayar Güvenliği]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımızda

Fotoğrafım
BU BLOG ÖZEL BÜRO GRUBU'NA AİTTİR. RESMİ WEB SİTEMİZ : http://www.ozelburoistihbarat.com

ÖZEL BÜRO İSTİHBARAT GRUBU